တာရာမင္းေ၀ အမွတ္တရ

ဆရာတာရာမင္းေ၀၏ စာမူမ်ား စုစည္းမႈ

ပန္းခ်ီမုတ္သုန္ေရးဆြဲသည့္ ပံုတူ

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တကၠသီလာ မွ အကၡရာမ်ား (၄)

+ဆရာ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက .. ေခါင္းေလာင္းဆြဲထားေပးတဲ့ေခြးကို အမွိဳက္ထုပ္တပ္ေပးသလို လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚျပီးလုပ္ေဆာင္ျခင္းဟာ လြတ္လပ္စြာ ရွင္သန္ျခင္း တစ္ခုလို႔ ထင္ပါတယ္။
( ဟုတ္ပါသလား)

-ဟုတ္တာေပါ့။ ခင္ဗ်ားလည္း ကၽြန္ေတာ့္လို လူမ်ိဳး ဆိုရင္ တစ္ေန႔ၾကီးပြားဦးမယ္ … ။

* * *


+ဆရာတာရာမင္းေဝ
ဝတၳဳတိုေရးဖြဲ႔ရာတြင္ မည္သည့္အခ်က္မ်ား လိုအပ္သနည္း (သို႔မဟုတ္) မည္ကဲ့သို႔ ေရးဖြဲ႕ရသနည္း။

-ကမာၻေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ကေျပာဖူးပါတယ္။ ၀တၳဳတိုေရးဖြဲ႕ရာမွာ အဓိက အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ၾကီးသံုးခ်က္ရွိတယ္တဲ့ … ဒါေပမယ့္ ခက္တာက အဲဒီအခ်က္ၾကီး သံုးခ်က္ကို ဘယ္သူမွမသိၾကဘူးတဲ့ …

* * *

+ဆရာတာရာမင္းေဝခင္ဗ်ာ . .
ဆရာလူထုစိန္ဝင္းရဲ႕ “ လက္ဖက္ရည္ ခြက္ထဲမွ မုန္တိုင္းမ်ား ” စာအုပ္ကို ဘယ္လုိထင္ပါသလဲ။

-ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အျမင္မတူပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစာအုပ္ကို ေလးေလးစားစား ဖတ္ပါတယ္။ကမာၻေက်ာ္စကားတစ္ခြန္းကို ပဲ ကိုးကားျပီး ျပန္ေျပာလိုက္ပါ့မယ္။

“သူေျပာတာကို ကၽြန္ေတာ္သေဘာမတူပါဘူး၊
ဒါေပမယ့္သူ႔ရဲ႕ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ကိုလည္း
ကၽြန္ေတာ့္ အသက္နဲ႔ လဲျပီး ကာကြယ္ေပးပါ့မယ္။”

* * *

+ဆရာတာရာမင္းေဝခင္ဗ်ား
လူဆိုတာ အခက္အခဲေတြကို ၾကံဳေတြ႕ရတာဓမၼတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ . . . အဲဒီအခက္အခဲ ေတြၾကားမွာ ဝမ္းသာမွဳေတြ တစ္ခါတေလ ေတြ႕ တတ္ပါတယ္။ အဲဒီဝမ္းသာမွဳေတြထဲမွာ ဘာဝမ္းသာဝမ္းေျမာက္မွဳေတြက အေကာင္းဆံုးလဲလို႔
သိခ်င္ပါတယ္။

-လူအမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ဘဝ အေထြေထြ ရွိၾကေလေတာ့ တစ္ေယာက္န႔ဲ တစ္ေယာက္ တူႏိုင္မယ္မထင္ပါဘူး။ ဝမ္းေျမာက္မွဳအေပၚမွာ နားလည္ခံယူၾကပံုခ်င္းလည္း ကြဲလြဲႏိုင္ပါတယ္။

* * *

+ဆရာတာရာမင္းေဝ
“ ျပိဳင္ျမင္းတို႔ရဲ႕ ခြာသံ” အတြက္ဆရာ့ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဆရာ့အတြက္ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာမွဳအေတြ႕အၾကံဳအေၾကာင္းေဟာေျပာေပးပါ။

-အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာနည္းေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ . . . ။
လူသိနည္းျပီး ထိေရာက္မယ့္ “နည္း” တစ္ခု ေျပာျပပါ့မယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို …. အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြၾကားထဲမွာ ေရာက္ေနတယ္လို႔ လုပ္ၾကည့္ပါ။ တရားထိုင္သလုိ ထိုင္ရမွာပါ။ မိနစ္၂၀ ေလာက္ စမ္းလုပ္ၾကည့္ပါ။ အခ်ိန္ေပးႏိုင္ရင္ ေပးႏိုင္သေလာက္ လုပ္ယူပါ။ စိတ္ကူးထဲက အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ရဲရဲတင္းတင္း ေရးဖတ္ေျပာဆိုဆက္ဆံေနပါ။ အခ်ိန္တိုတုိ အတြင္းမွာ တိုးတက္လာတာကို ၾကံဳဆံုရပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆံုး အိပ္မက္ မက္ရင္ေတာင္ အဂၤလိပ္လို မက္လာပါလိမ့္မယ္။

* * *

+ဆရာတာရာမင္းေဝ
ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ လုပ္တာ တစ္သက္လံုး ဒီအတိုင္းပဲျဖစ္သြားသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္အခ်ိန္မွာတည့္သြားပါသလဲ။

-အႏုတ္နဲ႔ အႏုတ္ ေျမွာက္ရင္ အေပါင္းျဖစ္တယ္မဟုတ္လား။ တစ္ခါတခါ ေတာ့ တည့္သြား တတ္ပါတယ္။

* * *

+ဆရာတာရာမင္းေဝ
ဆရာ့ဇာတ္ေကာင္ ဂ်ိဳကာနဲ႔ ဆရာ ဘယ္သူ ပိုေတာ္ပါသလဲ။

-ထုတ္ေဝသူက ပိုေတာ္ပါတယ္။

* * *

+ဆရာတာရာမင္းေဝ
စာေပေလာကထဲကို ဝင္ေရာက္ဖို႔စြန္႔စားတဲ့လူတစ္ေယာက္ (သုညကစြန္႔ဝင္တဲ့လူတစ္ေယာက္)ကို
ကိုတာရာအေနနဲ႔ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။ဘယ္လိုအားေပးခ်င္ပါသလဲ။

-ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကဗ်ာစာသားတစ္ပုဒ္အတိုင္းပါပဲ။ “ ေလာကမွာေလေျပ ကိုခ်ည္း ေမွ်ာ္လင့္ စရာမလိုဘူး ၊ မုန္တိုင္းမွာလည္းေအာက္စီဂ်င္ပါ ပါတယ္” ရွင္သန္ ခြင့္အျပည့္ရွိပါတယ္။

* * *

+ဆရာမင္းေျခာက္ဆယ္ခင္ဗ်ား
ဆက္စပ္ေတြးေခၚမွဳသည္ ေနရာတိုင္းတြင္ အသံုးဝင္ပါသလား ။ ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ေျဖေပးပါရန္ ပန္ၾကားပါသည္။

-ခ်စ္စရာေကာင္းတာေတြ ၾကံဳခဲ့ရဖူးပါတယ္။ တာရာမင္းေျခာက္ဆယ္လုိ႔ ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္ ကို သံုးႏွဳန္းတာက သိပ္ အလကၤာမေျမာက္ပါဘူး။ တစ္ျခားပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကဆိုရင္ ၾကယ္မင္းေဆးေပါ့လိပ္အလိပ္ေျခာက္ဆယ္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပးပို႔ဖူးပါတယ္။ သူ႔နာမည္ကလည္း “ဥကၠာေဝ” လို႔ လက္မွတ္ေရးထုိးထားပါတယ္။ သူ႔ကိုကၽြန္ေတာ္ ဥကၠာ ( ၆၀) ျပန္မပို႔ႏိုင္ပါ။ သူ႔အိမ္က အုတ္ခဲေတြၾကားမွာ ဘိလပ္ေျမ လိုေနရင္ နည္းနည္း ျဖည့္ေပးမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ဘာမွမတတ္ႏိုင္ပါ။ အမွန္ေတာ့ ပရိသတ္ဆိုတာ စာေရးဆရာထက္ ပိုေတာ္ပါတယ္။

* * *

+Post Modern ျဖစ္မျဖစ္ကို ဖန္တီးသူက ရည္ရြယ္ထားခြင့္ရွိပါသလားခင္ဗ်ား။

-ရည္ရြယ္စရာမလုိပါဘူး။ ျဖစ္တဲ့သူက သူဟာသူျဖစ္ပါတယ္။

* * *

+ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚက သုညနဲ႔ ဗလာစာရြက္ေပၚက သုညဘာကြာပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚကို ေျမျဖဴနဲ႔ေရးျပီး ဗလာစာရြက္ေပၚကို ခဲဖ်က္ပါတဲ့ ခဲတံနဲ႔ေရးထားလို္က္ပါတယ္။
ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚက သုညအတြက္လည္း ေဘာဖ်က္ရွိပါတယ္။


+ေမာ္ဒန္အႏုပညာ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္အႏုပညာ မ်ားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို မိတ္ဆက္ေပးပါဆရာ။ (နားမလည္ရင္ ေမာ္ဒန္ျဖစ္တယ္လို႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေျပာေနၾကပါတယ္။)

* * *

၁။ေမာ္ဒန္၊ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ အႏုပညာကိုမိတ္ဆက္ေပးဖုိ႔ဆိုတာ ကေတာ့ အေတာ့္ကို က်ယ္ျပန္႔ေနပါတယ္။ ဒီေနရာကေန အက်ယ္ေျပာလို႔မရႏိုင္တာကို ခြင့္လႊတ္ပါ။
၂။ပန္းသီးတစ္လံုးကို ခင္ဗ်ားစားလိုက္တယ္ဆိုပါစို႔။ ခ်ိဳရင္ခ်ိဳမယ္၊ ခ်ဥ္ရင္ခ်ဥ္မယ္၊ အဲဒီအေပၚမွာခင္ဗ်ားခံစားဖုိ႔ လိုတယ္။ နားလည္ဖို႔မလုိဘူး။ နားမလည္ဘဲခံစားရတဲ့ အရာေတြ ေလာကမွာ ရွိပါတယ္။ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေျပာတယ္ဆိုတာကေတာ့ ေဝဖန္ေရးဆရာေတြရဲ႕ စကားျပိဳင္ဆိုင္မွဳေတြအေပၚမွာဖြဲ႕တည္သြားတာ လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

+ဆရာတာရာမင္းေဝ
ေမာ္ဒန္၀တၳဳ၊ကဗ်ာကိုဖန္တီးသူ တစ္ေယာက္ဟာ ဘာေတြလိုအပ္ပါသလဲ။ ဘာေတြသိထားသင့္ပါသလဲ။ ဘာအေၾကာင္းကိုဘယ္လုိ ခံစားျပီး၊ ဘယ္လုိစ၊ ဘယ္လိုဆံုး ဆိုတာကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္ပါသလဲဆရာ။

-ဒႆနဆိုင္ရာေမးခြန္းတစ္ခုရွိပါတယ္။ “ေရကိုဘယ္သူစေတြ႕သလဲ၊ငါးေတာ့ မဟုတ္ဘူး” တဲ့။ ေရထဲမွာေနတဲ့ ငါးက ေရအေၾကာင္းကိုမသိဘူး ဆိုတာသဘာဝက်ပါတယ္။ သူကလည္း ေလာကတစ္ခုအေနနဲ႔က်င္လည္တာကိုး၊ အဲဒီငါးနဲ႔ေရလိုပါပဲ… ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာကသားေတြကလည္း ေလာက ကိုစတင္သိျမင္သူေတြဟုတ္ရဲ႕လား၊ ေလာကထဲမွာ ရွင္သန္ေနေပမယ့္ ေလာကအေၾကာင္းေရာ တကယ္သိၾကရဲ႕လား။ အဲဒီလိုဒႆနမ်ိဳးကို အေျခခံျပီး ေမာ္ဒန္အႏုပညာေပၚေပါက္လာပါတယ္။ Law of uncertainly လို႔ ေခၚတဲ့ မေရရာမွဳေတြ ၊ နားလည္ရခက္မွဳေတြနဲ႔ အဆံုးအစမဲ့တဲ့ေနရာတစ္ခုမွာ ကိုယ္က အစက္အေျပာက္တစ္ခု အေနနဲ႔ ျဖတ္ပိုင္းလက္မွတ္မရွိဘဲ ရွင္သန္ေနရမွဳ . . . အဲဒါေတြ ေပၚ အေျခခံျပီး ေမာ္ဒန္အႏုပညာေပၚေပါက္လာပါတယ္။

ျမန္မာလို စာအုပ္စာတမ္းေတြ ရွိပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ေစလုိပါတယ္။ အဲဒါထက္ပိုျပီး ေမာ္ဒန္အႏုပညာေတြကို စိမ့္ဝင္ခံစားၾကည့္ေစလိုပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ အလိုလုိသိလာမွာပါ။ ဒါဟာ တကယ့္ေစတနာေတြနဲ႔ ေျပာျပတဲ့ အၾကံေပးစကားပါ။

* * *

အင္တာဗ်ဴးဂ်ာနယ္
အမွတ္-၁၁၇
၆၊မတ္၊၂၀၀၂။


မွတ္ခ်က္။ ။ အင္တာဗ်ဴးဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည့္ ဆရာတာရာမင္းေ၀၏ အထက္ပါ အင္တာဗ်ဴးကို အီးေမးလ္မွတဆင့္ ေပးပို႔လာသူ ကိုေနမိုးေ၀အား ေက်းဇူးတင္႐ွိပါသည္။

0 comments:

ad

ဆရာတာရာမင္းေ၀ ေနာက္ဆံုးေရးသားခဲ့သည့္ကဗ်ာ

ad
ဒီကဗ်ာေလးအတြက္ ကိုေအာင္ဒင္ကို ေက်းဇူး အထူးတင္ရွိပါတယ္။