တာရာမင္းေ၀ အမွတ္တရ

ဆရာတာရာမင္းေ၀၏ စာမူမ်ား စုစည္းမႈ

ပန္းခ်ီမုတ္သုန္ေရးဆြဲသည့္ ပံုတူ

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ တကၠသီလာ မွ အကၡရာမ်ား (၂)

+ဆရာတာရာမင္းေဝခင္ဗ်ား
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ၊ဝတၳဳမ်ားကို မည္သုိ႔ေသာ ေတြးလံုးမ်ားေပၚမွာမူတည္ျပီး၊ ဘယ္လုိခံစား ေရးသားခဲ့သလဲဆိုတာကို ဆရာ့အေနနဲ႕ ဆရာေရးခဲ့ေသာ ကဗ်ာ၊ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ဥပမာေပး၍ ရွင္းျပေပးေစလိုပါသည္ခင္ဗ်ား. .။

-အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ဖူးပါျပီ။ “ငါဟာ.. အရက္မူးလာတဲ့ မီးေတာက္ေလးပါ” တဲ့။ မီးေတာက္ဆိုတာနဂိုတည္းက ယိမ္းႏြဲ႕တတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အရက္မူးေနတဲ့မီးေတာက္ဆိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္မ်ား ယိမ္းယိုင္လိုက္မလဲ.. ။ မီးေတာက္ဆိုေတာ့ နဂိုတည္းက ပူျပင္းေလာင္ျမိဳက္ပါတယ္။ အရက္ေသာက္ထားေတာ့ ရင္ထဲက ပုိပူပါတယ္။ ဒါပါပဲ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ၊ ေမာ္ဒန္အႏုပညာဆိုတာကေတာ့ ေဝဝါးျဖန္႔က်က္တတ္တဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ေဆာင္ပါတယ္။

* * *


+ဆရာတာရာမင္းေဝ
ဆရာ့ရဲ႕ကဗ်ာမ်ားအေပၚ ဆရာေဇာ္ေဇာ္ေအာင္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ရွင္းလင္းခ်က္ ေဝဖန္ခ်က္ အေပၚ ဆရာ့ရဲ႕အျမင္..။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို အဓိပၸါယ္ရွင္းလင္းရန္ လို မလို။ နိမိတ္ပံုအယူအဆမ်ားကို ရွင္းလင္းေပးရန္။
MODERN ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အား အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရန္ အဓိက က်/မက် ေျဖၾကား ေပးေစလိုပါသည္။ အနက္အဓိပၸါယ္က အဓိကက်သူလား ေျဖၾကားေပးေစလုိပါသည္ ။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာလို႔ သတ္မွတ္တဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားရွိပါသလား။ ရွိခဲ့ရင္ ေျဖၾကားေပးပါရန္။
ေမာ္ဒန္ႏွင့္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ကြာျခားခ်က္မ်ားကိုလည္း ေျဖၾကားေပးပါရန္။

ဇာနည္ဝင္းေမာင္

-ေျပာရရင္ ဆံုးႏုိင္ဖြယ္ရာမရွိေတာ့ပါဘူး။
“သရုပ္မွန္က မွန္ကန္တဲ့သရုပ္သဏၭာန္အတုိင္း ေဖၚက်ဴးတယ္။”
“ေမာ္ဒန္က မူလအတိုင္းမဟုတ္ဘဲ အခ်ိဳးဖ်က္ တင္ျပတယ္”
“ပို႔စ္ေမာ္ဒန္က ဘာသာစကား စည္းမ်ဥ္းေတြ ကိုပါခ်ိဳးဖ်က္တယ္”
အဲဒီလို….(မျပည့္စံုေပမယ့္)အက်ဥ္းေျပာလိုက္လုိ႔ရပါတယ္။
“ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ကို အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဖို႔ မလုိအပ္ပါဘူး။နားလည္ဖို႔မဟုတ္ဘဲ ခံစားဖို႔သာ ဦးတည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရးသားတင္ျပခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြဟာကဗ်ာရဲ႕အနက္အဓိပၸါယ္ ကိုဖြင့္လိုရင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕ ခံစားခ်က္လမ္းေၾကာင္းကို ဖြင့္တာပါ။” ဒီေလာက္ ပဲေျဖပါရေစေတာ့။

* * *

+ဆရာတာရာမင္းေဝခင္ဗ်ား . . . .
ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီတြင္ ဗလာနယ္ဧ။္ အားသက္ေရာက္မွဳရွိေၾကာင္း ဖတ္ရွဳဖူးပါသည္။ ေမာ္ဒန္စာေပ (ဝတၳဳ၊ကဗ်ာ) တြင္ “ဗလာနယ္” ဧ။္ အားသက္ေရာက္ပံုကို ရွင္းလင္းေပးပါရန္ ၊ အဆိုပါ “ ဗလာနယ္” ကို မည္သို႔ေသာေနရာမ်ားတြင္ အသံုးျပဳသင့္ပါသလဲ ခင္ဗ်ား။

-ေဘာလံုးကန္ၾကသလိုေပါ့ . . .။ကြင္းကအေရးမၾကီးဘဲ ေဘာလံုးေရာက္ေနတဲ့ေနရာကို Positive Space၊ ေဘာလံုးမေရာက္တဲ့ ေနရာကို Negative Space လုိ႔ ဆိုၾကပါစို႔။ Positive Space မွာ ေဘာလံုးနဲ႔အတူ ကစားေနရသူက အေရးၾကီးသလို .. Negative Space မွာထဲမွာ ေျပးလႊားေနရာယူေနရသူကလည္း အေရးပါ ပါတယ္။ ေဘာလံုးနဲ႔အတူ ကစားတတ္ဖို႔ လိုသလုိ၊ ေဘာလံုးနဲ႔ခြာျပီး ကစားတတ္ဖို႔လည္း လုိပါတယ္။ ဗလာနယ္ သီအိုရီ (Blank Theory) နဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးတစ္ ပုဒ္ေရးဖူးပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ . . စာမ်က္ႏွာေပၚ မေရာက္လိုက္ပါဘူး. . လက္ေရးမူကို ျပန္ရွာေတြ႕ရင္ ပို႔ေပးလုိက္ပါ့မယ္။
ခက္တာက ေမးသူအမည္မပါလို႔ ခင္ဗ်ားက ဘယ္သူလဲမသိဘူး။ ဘယ္ကိုပို႔ ေပးရမလဲ မသိဘူး။

* * *
အင္တာဗ်ဴးဂ်ာနယ္
အမွတ္-၁၁၅
၂၀၊ေဖေဖာ္ဝါရီ၊၂၀၀၂။

မွတ္ခ်က္။ ။ အင္တာဗ်ဴးဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးသည့္ ဆရာတာရာမင္းေ၀၏ အထက္ပါ အင္တာဗ်ဴးကို အီးေမးလ္မွတဆင့္ ေပးပို႔လာသူ ကိုေနမိုးေ၀အား ေက်းဇူးတင္႐ွိပါသည္။

0 comments:

ad

ဆရာတာရာမင္းေ၀ ေနာက္ဆံုးေရးသားခဲ့သည့္ကဗ်ာ

ad
ဒီကဗ်ာေလးအတြက္ ကိုေအာင္ဒင္ကို ေက်းဇူး အထူးတင္ရွိပါတယ္။